Op deze pagina vind je een overzichtje met door mij en andere ondernemers geschreven boeken voor ondernemers (uiteraard inclusief de zogeheten zzp’ers) en voor mensen die overwegen dat te worden. Met verwijzingen naar de 2 grootste online boekwinkels voor ‘businessboeken’. Wil je een van de boeken kopen en heb je net als ik iets met ondernemers: door boeken bij Managementboek.nl te kopen gun je jouw omzet aan twee Schiedamse ondernemers. Bol.com is tegenwoordig onderdeel van het beursgenoteerde Ahold.
Calimeromarketing 3.0
De slimme marketingfilosofie voor ondernemers, van zzp tot mkb
Op 17 juni 2014 is Calimeromarketing 3.0 verschenen. De basis van Calimeromarketing wordt sinds 2004 gevormd door 10 praktische marketingspelregels voor ondernemers. De afgelopen jaren is er veel veranderd in hoe mensen en bedrijven met elkaar omgaan. Calimeromarketing 3.0 gaat over marketing en ondernemen in de huidige 3.0-netwerkeconomie..
Karen Romme | Gemiddelde leestijd 7-8uur | 192 pagina’s | 2014 | Scriptum | €22,50
Meer info/bestellen via Managementboek.nl. Meer info/bestellen via Bol.com.
Creëer zelf je ideale baan!
Hét boek voor iedereen die overweegt ondernemer of zzp’er te worden
Denk of droom jij – om wat voor reden dan ook – over eigen baas worden? En wil jij juist in deze tijd zo goed mogelijk voorbereid starten? Dit boek helpt je op drie fronten: Het informeert je over de voor- en nadelen van het ondernemersleven en de specifieke gevoelens die daarbij horen. Het helpt je nadenken over waar jouw kansen liggen en wat voor bedrijf het beste bij jou past. Het laat je zien wat er met je financiën, fiscale verplichtingen en zekerheden gebeurt als je ondernemer wordt. Zodat jij weloverwogen kunt beslissen of jij eigen baas wilt worden, goed voorbereid kunt starten én een zo groot mogelijke kans op succes hebt.
Dit boek hoort ook bij de uitgebreide e-cursussen Vanwwnaarzzp.nl en Wordookzzper.nl.
Karen Romme | Gemiddelde leestijd 4-5 uur | 160 pagina’s | juni 2013 | Spectrum | €14,99
Meer info/bestellen via Managementboek.nl. Meer info/bestellen via Bol.com.
Durf te doen!
Via social media naar de netwerksamenleving
Petra de Boevere opende in 1993 een slijterij in Breskens en ging in 2003 als een van de eerste ondernemers succesvol bloggen als ‘Het meisje van de slijterij’. Ze vult haar offline-inkomsten al jaren aan met omzet via diverse sociale media. Begin 2012 haalde ze – grotendeels via haar online netwerk – 100.000 euro op om haar winkel te verhuizen naar het toeristische Sluis.
In haar eerste boek Meisje van de Slijterij beschreef Petra de ontwikkeling van internet en sociale media. Dit boek gaat in op hoe je zelf succes kunt bereiken met de sociale media en is doorspekt met (bekende) verhalen die de kracht van de sociale media onderstrepen. Durf te doen is voor iedereen die enthousiast (geworden) is om zelf met sociale media aan de slag te gaan, maar niet goed weet waar te beginnen en waar op te letten.
Petra de Boevere | 192 pagina’s | juni 2013 | A.W. Bruna | €17,95
Meer info/bestellen via Managementboek.nl. Meer info/bestellen via Bol.com.
Vallen, opstaan en weer doorgaan
Over ondernemers in uitdagende tijden
Voor velen vervult het ondernemerschap een lang gekoesterde droom: het geeft je vrijheid om te doen wat je leuk vindt. Maar er is ook een andere kant: het financiële risico is groot en in de eerste jaren houdt meer dan de helft van de startende bedrijven op te bestaan.
Jacqueline Zuidweg en Josette Dijkhuizen deden uitgebreid onderzoek en interviewden ondernemers en deskundigen over ondernemen als het tegenzit. De auteurs hebben vanuit hun eigen ervaring een positieve kijk op ondernemerschap en geven 10 tips om zware tijden het hoofd te bieden.
Inspirerend, onderbouwd en leesbaar voor ondernemers, maar ook voor bijvoorbeeld financiële instellingen, accountantsbureaus en gemeenten.
Jacqueline Zuidweg & Josette Dijkhuizen | 128 pagina’s | maart 2013 | Ten Have | €14,95
Meer info/bestellen via Managementboek.nl. Meer info/bestellen via Bol.com.
De ondernemende ondernemer
Leer jezelf ontwikkelen tot een entrepreneur
Hoe kun je een ondernemende ondernemer worden? Dat is de centrale vraag in het boek waar je antwoord op krijgt. Het boek vertelt je op praktische en inspirerende wijze wat je er voor nodig hebt om ondernemend te zijn en hoe je het zelf kunt ontwikkelen. Wat ondernemerschap precies is, wordt helder uitgelegd en is verlevendigd met leuke anekdotes uit de praktijk.
Het boek is verrijkt met verhalen van ondernemers over hun succes en falen en welke eigenschappen en kwaliteiten hen daarbij hebben geholpen en welke hebben tegengewerkt.
De ondernemende ondernemer is het boek bij de e-scan Ondernemerstest. Deze test geeft je inzicht in jouw ondernemersprofiel en wordt aanbevolen door de Kamer van Koophandel.
Martijn Driessen | 97 pagina’s | 2010 | Entrepreneur Consultancy | €17,95
Meer info/bestellen via Managementboek.nl. Meer info/bestellen via Bol.com.
Ondernemersseks
en 33 doordenkertjes voor ondernemers
De tekst op de achterflap: Wat schrijf je achter op een boek met de titel Ondernemersseks? Bijvoorbeeld dat ondernemen voor veel ondernemers als seks is. Ze zijn er bewust en onbewust de hele dag mee bezig. Ze stoppen er hun passie in en halen er hun bevrediging uit. Als je met ze praat kunnen ze het alleen maar dáárover hebben. En dan scheppen ze ook nog op over hoe geweldig ze erin zijn! Maar ja, eigenlijk moet je over ondernemen en seks niet praten of schrijven. Dat moet je gewoon doen.
Ben jij ook een ondernemer, freelancer of zzp’er en altijd met je bedrijf bezig? Dan moet jíj jezelf misschien eens een paar uur vrij geven en dit boekje lezen.
Karen Romme | Gemiddelde leestijd 2,5 uur | 128 pagina’s | 2012 | Freeman Media | €13,99
Meer info/bestellen via Managementboek.nl. Meer info/bestellen via Bol.com.